torsdag 14. januar 2010

First impressions

Klokka er halv 5 lokal tid, ergo er den halv 10 hjemme. Som et resultat av lite søvn, en viss høydeforskjell(tja, bare på ca 4000m) og selvfølgelig tidsforskjell er jeg nokså klar for å hive meg nedpå noen minutter, men slike ønsker kan ikke innfris når man for tiden holder på å snu døgnet litt om.
Bare på disse 2 dagene har det skjedd en god del. Snøkaos i London, flykanselleringer som førte til overbooking, flere timers venting i flyet pga avising av rullebanen før ting ordnet seg. Jeg traff de andre voluntørene som skulle videre samme vei. Vel satt jeg ikke i nærheten av dem, men jeg havnet med noen andre veldig hyggelige folk, inkludert 2 norske jenter om skulle ut på reise.
I miami var starbucksen akkurat stengt, til min store skuffelse. det gjorde i grunnen ingen ting, for jeg hadde store planer om å sove på den neste flystrekningen uansett.
slik ankom vi altså La Paz i Bolivia rundt 7 i morges, lokal tid. Kall det en klisjé, men synet som møtte oss var faktisk noe helt nytt- de golde slettene og alle husene oppover de rødbrune fjellene. Det var absolutt breathtaking, også ganske bokstavelig talt. her er det nemlig lekre 40% mindre oksygen enn hva vi er vandt med, hvilket har ført til kortpusthet, balansetrøbbel og diverse. Turen opp trappene i vårt flotte Casa Alianza tar tid, for å si det sånn.
Akkurat nå holder vi altså bare på å innstallere oss- pakke ut, slappe av og bli kjent med huset og dets innbyggere- som jeg for øvrig bare har gode ting å si om:D Dessuten har vi en panorama utsikt i verdensklasse:)
I morgen skal vi til barnehjemmet der vi skal jobbe den neste måneden-ikke noe vas her, nei! men for nå skal vi bare aklimatisere oss. men førsteinntrykket er upåklagelig: Bolivia er flott!

1 kommentar:

  1. hei hei kjæra badn - jillt å høyra frå deg. Gugga og eg lese fysste bloggen frå Bolivia. Må sei me e helste glae fø atta du he kome godt fram ;-). men ok - kan lova ingen flerre flaue kommentara. Konne bara isje dy meg. K9b i frå mor (åsså Gugga)

    SvarSlett